18 يونيو، 2023

مذاق هش ونكهات لذيذة مع ميل فاي وإكلير عبد الرحيم قويدر

اكتشف ألذ الحلويات الفرنسية

الصيف معروف بسهراتة وتجمعات الأصحاب  فيه، وعشان كل سهرة تحلي، لازم تجرب ميل فاي وإكلير عبد الرحيم قويدر.

كل واحد منهم حكاية، لأن كل واحد منهم بيتميز بقوامة الهش الطازج اللي هيذوب في بوقك من أول قضمة، ده غير النكهات اللذيذة اللي كل واحد منهم بيتميز بيهم زي : اللوتس، الشوكولاتة وغيرها من النكهات اللذيذة، اللي هتظبط مودك في ثانية.

لو ليك في الحلويات الفرنسية يبقي أكيد هتقع في غرام ميل فاي وإكلير عبد الرحيم قويدر.

نبدأ الأول بأشهر حلويات فرنسا، إكلير

الإكلير من أشهر الحلويات المعروفة  في فرنسا، وبتميز بقوامة الهش وأكيد نكهاته اللي كل واحدة منهم أحلي من الثانية،

مع الوقت الإكلير في مصر بقي أساسي في كل عيد ميلاد أو زيارة ومش بس كدة كمان بقي محبوب من الكل صغير وكبير.

عشان كده في عبد الرحيم قويدر قررنا نقدم لعشاق الحلويات الفرنسية، الإكلير ومتاح بألذ  ثلاث نكهات وهم:

وطبعات طالما قولنا شوكولاتة، يعني أكيد من أكتر النكهات الأساسية في كل التجمعات والمناسبات لأن ببساطة معروف إن الشوكولاتة من أكتر النكهات اللي الصغير وكبير بيحبها.

إكلير الشوكولاتة من عبد الرحيم قويدر، مزيج من النكهات صعب تتوصف لازم تجربها بنفسك، لان هي مكونة من مزيج لذيذ من قوام الإكلير الهش الطازج مع حشوة الشوكولاتة اللذيذة.

إكلير

  • لو أنت من عشاق اللوتس وبتحب طعمها المميز عن باقي أنواع البسكوت ، يبقي لازم تجرب إكلير اللوتس

لأنه بيكون ميكس ما بين القوام الهش الطازج وما بين نكهة بسكوت اللوتس اللي معروف بنكهتة المميزة، وكمان بيكون أخف من الشوكولاتة ، فا لو بتحب النكهات الخفيفة ، يبقي لازم تجرب إكلير اللوتس.

لوتس إكلير

تخيل  أشهر نوع شوكولاتة وأكترهم لذاذة تكون مع إكلير هش طازج، طعم ومزيج من النكهات صعب تتوصف، لازم تكتشفة بنفسك، كمان تقدر تهادي اللي بتحبهم بحلوي لذيذة صعب تقاومة.

إكلير

وبما إننا بنكلم عن الحلويات الفرنسية ، يبقي لازم نكلم عن الميل فاي، واللي بيعتبر من أشهر الحلويات الفرنسية وكمان من أكتر الحلويات الغربية المميزة، لانه بتميز طبقات هشة من عجينة البيف بيستري مع حشوة اللذيذة سواء كانت كريمة او شوكولاتة.

وفي عبد الرحيم قويدر، حبنا نقدم لعشاق الحلويات الغربية  وبذات الفرنسية، ألذ انواع من الميل فاي زي:

ميل فاي بالسكر بيعتبر من أخف أنواع الميل فاي وده لأنه مكون من طبقات هشة من البيف بيستري مع  حشوة لذيذة من الكريمة، طعم خفيف هيظبط مودك في ثواني.

وكمان مينفعش نكون بنتكلم عن الميل فاي وننسي ميل فاي المربي

اللي دائما بيكون ألذ وأول اختيار في كل تجمع عائلي ، لانة مكون من مزيج من النكهات اللذيذة ما بين المربي وقوام الميل فاي الهش الطازج.

بيعتبر من أكتر النكهات المحبوبة لعشاق الشوكولاتة، لان كل طبقة فيها حشوة لذيذة من الشوكولاتة ممزوجة مع طبقات هشة من البيف بيستري، جربه مع فنجان القهوة واكتشف ألذ مزيج .

فا لو أنت من عشاق الحلويات وخصوصا الحلويات الغربية، يبقي مكانك في عبد الرحيم قويدر، هتلاقي فيه تشكيلة كبيرة ومتنوعة من ألذ النكهات والأصناف  سواء في الحلويات  الشرقية او الغربية، وكل نوع من الحلويات معمولة زي ما الكتاب بيقول،

صعب تفرقها عن البلد الأصلية للمنتج.

لو بتحب الحلويات الفرنسية  ونفسك في حلويات مظبوطة معمولة زي ما الكتاب بيقول ومن أول قضمة هتحس إنك في فرنسا، زور موقعنا وإختار اللي نفسك فيه وهنوصلة ليك في الوقت والمكان اللي محتاجاه فيه.

كمان لو مش ليك في الأونلاين، تقدر تزور أقرب فرع ليك، هتلاقينا حواليك في أكتر من 20 فرع.

close سلة التسوق 0
الأجمالي
EGP0.00
50 EGP الحد الادني للطلب
Promo Icon هل لديك بروموكود ؟
  • لا توجد منتجات بسلة التسوق