19 ديسمبر، 2023

في عبد الرحيم قويدر، جمعنا ليك ألذ الحلويات من حول العالم

حلي تجمعاتك بأشهر الحلويات الشرقية، التركية، الشامية وغيرهم في مكان واحد بس

في عبد الرحيم قويدر، مش مجرد موقع للحلويات فقط، ولكن ألذ منقذ بيحلي جميع مناسبتك وتجمعاتك، وده لأكتر من سبب هنعرفهم سوا في البلوج هنا.

في عبد الرحيم قويدر، دائما من أول ما بدأنا بنهتم إننا نقدم أعلي جودة لعملائنا وبأفضل سعر، لكن مع مرور الوقت قررنا إننا كمان نهتم بتقديم كل ما هو جديد ولذيذ في نفس الوقت، عشان نفضل الأختيار الأول والأسرع في بال كل العملاء سواء الجدد او اللي بدأو معانا رحلتنا.

قررنا نقدم مش بس أطيب الحلويات الشرقية، لا نقدم كمان أشهر الحلويات الشامية، التركية، الفرنسية وغيرهم من ألذ الحلويات من مختلف المطابخ العالمية، يلا نتعرف سوا عليهم.

نبدأ بالمطبخ  الشامي، واللي مع الوقت أصبحت أشهر الحلويات في المطبخ الشامي من ألذ الحلويات المحبوبة في المطبخ المصري، زي:

الكنافة النابلسي: 

تعتبر الكنافة النابلسي اول ما ظهرت في المطبخ المصري من أكتر الحلويات المحيرة لمعظم الشعب المصري  لانها مكونه من مزيج غريبن ما بين الكنافة المعتادة بقوامها المقرمش ولونها الذهبي ممزوجة مع نوع من الجبن النابلسية الحادق ودي كانت أكتر حشوة غريبة علي معظم المجتمع المصري لان أشهر انواع الحلويات الشرقية وهي الكنافة وعامة بتكون بحشوة الكريمة اللذيذة او المكسرات، لذلك اعتبرت الكنافة النابلسي غريبة في الأول، لكن مع مرور الوقت أصبحت من أكتر انواع الكنافة المحبوبة لفئة كبيرة من الشعب المصري.

جربها مع القطر المخصص ليها، لمزيج بين الكنافة المقرمشة والجبنة الفريدة مع لمسة حلوي غير حادقة بسبب لمسة القطر.

 

وطبعا بما اننا بنكلم علي المطبخ الشامي، مينفعش ننسي حلاوة الجبن

حلوي الجبن متقلش غرابة عن كنافة نابلسي، لانها تعتبر بعيدة أشد البعد  من الحلويات الشرقية المعتادة علي الشعب المصري، حلوي الجبن هي مكونه من السميد الممزوج بالجبنة المشللة السورية مع حشوة القشطة الدسمة اللذيذة، تعتبر إختيار لذيذ مع فنجان الشاي او القهوة لمزيج لذيذ يظبط المزاج في ثواني ويترك الروح سعيدة.

حلوي الجبن

وبجانب الحلويات الشامية اللذيذة اللي اتعرفنا عليها سوا فوق، في عبد الرحيم قويدر حبنا نقدم أشهر الحلويات التركية وجمعانهم كلهم في بوكس واحد شيك عشام تقدر تستمتع بأشهي الأصناف التركية  سويا في اي مكان واي وقت.

البوكس أسمة: علبة بقلاوة تركي مشكل

في بوكس واحد جمعنا ليك أشهر وألذ انواع ونكهات البقلاة التركية، يعني في بوكس واحد هتلاقي بقلاوة بالفستق، بقلاوة نوتيلا وغيرهم من أشهي النكهات، اللي مع كل قضمة منهم هتنقلك لتركية في رحلة سريعة لذيذة صعب تقاومها.

بجانب الحلويات الشامية اللي بنقدمها، حبنا نقدم كمان حلويات فرنسية لذيذة، وأكيدة شهيرة ومعروفة، يعني مثلا في الأكلير والميل فاي بأكثر من نكهة عشان تتمشي مع جميع الأذواق، يلا نتعرف عليهم وسوا.

إكلير لوتس

الأكلير من أشهر الحلويات الفرنسية، ومش بس كدة كمان من ألذ الحلويات في المطبخ المصري، وبسبب قوامه الهش اللي بيذوب في الفم بالإضافة إلي نكهة اللوتس المشهورة بمذاقها الفريد، يعتبر إختيار لذيذ محبوب في أعياد الميلاد، او التجمعات بصفة عامة.

ولسه مكملين في كلمنا عن الأكلير، عشان كدة حبنا نقدم نكهتين لذاذ ومحبوبين من فئة كبيرة من الشعب المصري وهم نكهة النوتيلا والشوكولاته.

نبدأ بنكهة النوتيلا:

في كل قضمة ستنغمس في نكهة النوتيلا الشهيرة اللذيذة مع قوام الإكلير الهش الخفيف، إختيار لذيذ بجانب فنجان القهوة او الشاي بعد يوم طويل مزدحم، او يمكنك مشاركتة مع من تحب، للحظات شهية لا تنسي.

وأخيرا قبل ما ننتهي من الحديث عن الإكلير، لازم نذكر نكهة الشوكولاته، اللي بتعتبر ليها جمهور كبير، دائما بتكون الإختيار الأول ليهم.

إكلير شيكولاتة

إكلير الشوكولاته من أكتر الأختيارات المحبوبة في جميع المناسابات وتجمعات الأهلية، لانها تعتبر حلوة خفيفة ولذيذة.

في عبد الرحيم قويدر مكنش ينفع ننسي تقديم واحدة من أشهر الحلويات الفرنسية مثل الإكلير تماما وهي الميل فاي، فإذا كنت من محبي الميل فاي، بنقدم ليك ثلاث نكهات لذيذة ما بين السكر، الشوكولاته والمربي.

نبدأ بالميل فاي الأكثر شهرة في تجمع او مناسبة، أكيد ميل فاي السكر:

هتنغمس في كل مرة تجرب فيها ميل فاي السكر بمزيج لذيذ ما بين الميل فاي الهش مع حشوة الكريمة اللذيذة ولمسة نهائية من السكر، لينتهي الأمر بأطيب قطعة ميل فاي وكأنك بتستمتع بها في فرنسا تماما.

ميل فاى مربى

تشبه بالسمفونية مع كل قضمة من ميل فاي المربي من عبد الرحيم قويدر، حيث التناغم بين طبقات الميل فاي الهشة ونكهة ومذاق المربى الشهية، لينتهي الأمر بقطعة حلوى لا تقاوم.

رحلتنا في التعرف علي أشهر الحلويات من مختلف المطابخ العالمية والأكثر شهرة ولذاذة هناك، خلصت، لكن لسه حلويات عبد الرحيم قويدر الشرقية والغربية مخلصتش، زور موقعنا وإختار اللي نفسك فيه والأقرب لذوقك او حابب تجربه وهنوصلة ليك بتوصيل مجاني لو الاوردر بتاعك فوق ال 399 جينه وفي خلال ساعتين بس، وكمان تقدر تختار الوقت واليوم والمكان اللي حابب الاوردر بتاعك

يوصل فيه واحنا هنوصلة ليك.

ولو ملكش في الاونلاين، هتلاقي عبد الرحيم قويدر في أكتر من 20 فرع ما بين القاهرة، الأسكندرية، المنصورة وبورسعيد.

close سلة التسوق 0
الأجمالي
EGP0.00
50 EGP الحد الادني للطلب
Promo Icon هل لديك بروموكود ؟
  • لا توجد منتجات بسلة التسوق