6 نوفمبر، 2023

حلي فنجان الشاي مع حلوي شرقية بلون أحمر مبهج لايقاوم

أكتشف عيش السرايا ذو قوام هش ومذاق شهي ينعش حواسك من أول معلقة

كل واحد فينا بيحب نوع معين من الحلويات الشرقية ومهما ظهرت أنواع تانية بردو بتفضل الإختيار الأول له، والحلوي الشرقية اللي بنتكلم عليها هنا في البلوج واحدة من ألذ الحلويات الشرقية اللي مع مرور الوقت بقت محبوبة من كل الأعمار وده طبعا بفضل قوامها الهش ولونها الأحمر المبهج اللي مستحيل تشوفه ومتحبش تجربها، خمنتوا أنا أقصد مين؟

طب هسألها عليكم، هي  حلوي شرقية معروفة في مصر وبلاد الشام وتركيا، بتتأكل بأكثر من طريقة يا أما سادة او لزوم المزاج مع قشطة طازجة، وممكن تتأكل في اي مناسبة او تجمع او بجنب مشروباتك الساخنة زي الشاي والقهوة لانها ببساطة بتحلي اي حاجة جنبها.

عيش السرايا

ببساطة بكلمكم عن عيش السرايا

هي حلوي شرقية بتعتبر من الحلويات الشرقية الدسمة، لان عيش السراي مكون من  طبقات من التوست او العجين ومسقاة بالقطر وبتقدم مع قشطة او مكسرات علي حسب رغبتك.

عيش السرايا

عيش السرايا يبان انه حلوي غريبة مقارنة بأنواع الحلويات الشرقية المعتادة، ودة بسبب لونه المبهج و قوامة المختلفة حتي طريقة تقديمة، بس في عبد الرحيم قويدر، قررنا أننا نقدم تجربه ممتعة لمحبي عيش السرايا، ونختار أجود المكونات عشان في كل قضمة تحس وكأنك بتأكلها في محلات عالمية، وكمان بنقدمها بأكثر من طريقة للأستمتاع، يعني ممكن تأكلها لوحدها او مع قشطة طازجة ، مزيج من النكهات هتظبط مودك وتنعش حواسك وأكيد هتحلي سهرتك.

لو بتحب عيش السرايا مش محتاج تلف كتير علي الأمكان اللي بتقدم عيش السرايا بجودة ممتازة لأنك تقدر تزور موقعنا وتطلبها وخلال ساعتين او في اي يوم او وقت عاوزة هنوصلها ليك،

دة بالأضافة اننا في عبد الرحيم قويدر موجودين حواليك في أكتر من 20 فرع ما بين القاهرة، الأسكندرية، المنصورة وبورسعيد.
يعني مهما كنت فين هتقدر تستمتع بعيش السرايا المفضلة ليك وتحلي اوقاتك ، كمان  هتلاقينا جوا أكتر من سوبرماركت

زي كارفور يعني حتي وأنت بتكمل مستلزمات البيت هتقدر تستمتع بها.

يلا زور موقعنا دلوقتي وإختارها ومتنساش لزوم المزاج تسأل عن قشطة عبد الرحيم قويدر وأستمتع في كل معلقة بمذاق شرقي لذيذ.

close سلة التسوق 0
الأجمالي
EGP0.00
50 EGP الحد الادني للطلب
Promo Icon هل لديك بروموكود ؟
  • لا توجد منتجات بسلة التسوق