28 مايو، 2023

تذوق ألذ الحلويات من حول العالم مع عبد الرحيم قويدر

استمتع بأشهر الحلويات السورية، التركية وغيرهم

لو أنت من الأكيلة اللي بتحب الحلويات وبتفهم فيها وكمان بتحب تفنن في أكلها ، ده غير إنك ممكن تسافر بلاد عشان تجرب كل الجديد في عالم الحلويا، نحب نقولك إنك مش محتاج تسافر تاني، لأن عبد الرحيم قويدر جمع ليك أشهر وألذ الحلويات من حول العالم، هتلاقي في م كان واحد أشهي الحلويات التركية، السورية، الفرنسية والإسبانية.

يعني خلال ساعتين تقدر تستمع  بكل الحلويات اللي نفسك تجربها او بتحبها.

جاهز نتعرف سوا علي أشهر الحلويات من حول العالم؟

يلا بينا نبدأ بألذ الحلويات التركية

بقلاوة عيون السلطان

هي عبارة عن بقلاوة علي شكل العيون، بتتميز بلونها الذهبي وقوامها المقرمش والهش في نفس الوقت، مع حشوة الكريمة اللذيذة، وهيتنتهي الأمر بيك إنك مش هتقدر تقومها وهتفضل إختيارك الأول.

حلاوة الجبن

حلاوة الجبن من الحلويات السورية المشهورة واللذيذة، هي عبارة عن مزيج من الحلو والحادق، لأنها ببساطة مكونة من السميد الممزوج بالجبنة المشللة السورية مع حشوة لذيذة من القشطة  ولمسة نهائية أصلية  من القطر زي ما أهل سوريا بيستمتعوا بيها 

كنافة نابلسية بالجبنة – صينية

كنافة النابلسية مع الوقت بقت من أشهر الحلويات في مصر، وبقي ليها شعبية كبيرة، واللي مش عارف إيه هي، بسيطة هي عبارة عن كنافة مع حشوة الجبنة النابلسية المعروفة بطعمها المميز عن باقي أنواع الجبن اللي متعودين عليها وقبل التقديم بيتحط عليها قطر او شربات عشان يوازن ما بين الطعم الحادق للجبنة ومابين طعم الكنافة الحلو

حلويات سورية

طبق عيش السرايا

عيش السرايا من الحلويات المشهورة في أكتر من بلد منهم مصر، تركية وبلاد الشام، هي عبارة عن توست منقوع في العسل بطريقة معينة لغاية ما يصبح هش وبيتسقي بالشربات ولذيذ جدا لو جربته مع قشطة عبد الرحيم الدسمة اللذيذة.

كمان بيعتبر إختيار مميز لو هتستمتع به مع مشروبك الساخن المفضل .

إكلير لوتس

معروف إنه من أشهر وألذ الحلويات الفرنسية، مزيج من القوام الهش اللي هيذوب في بوقك من أول قضمة مع حشوة مميزة لذيذة من اللوتس المعروق بنكهتة المختلفة، ده غير إنه اساسي في جميع المنسابات واعياد الميلاد ومحبوب الجميع صغير او كبير.

فا لو أنت من عشاق الإكلير هتلاقي أكتر من نكهة في عبد الرحيم قويدر إختار منهم اللي نفسك فيه. 

علبة تشوروز

التشوروز من أشهر الحلويات الإسبانية هو شبهه بلح الشام لكن بيتعمل بطريقة مختلفة شوية، هو عبارة عن عجبينة بتتقلي في الزيت و أول ما بتطلع من الزيت بتنزل في سكر وقرفة وبعدين بتغرقة في صوص الشوكولاتة زي الطريقة الأصلية اللي بيتأكل بيها أو ممكن تغير وتجربة مع صوصات كتير تانية لذيذة زي الكراميل، اللوتس وغيرهم.

بيعتبر التشوروز من ألذ الإختيارات لتجمعات الأصحاب.

علبة بقلاوة تركي مشكل

لو أنت من عشاق البقلاوة التركي، في عبد الرحيم قويدر جمعنا ليك أشهر وألذ انواع البقلاوة التركية عشان تستمتع بيها كل ما وحشتك تركية، هتلاقي في علبة واحد 6 نكهات مختلفة من البقلاوة التركية، استمتع بيها مع اللي بتحبهم.

في عبد الرحيم قويدر بنحب دائما نقدم لعملائنا أشهر وأجدد الحلويات سواء الغربية او الشرقية عشان نفضل دائما الإختيار الأول والالذ ليهم وكمان نقدم ليهم كل اللي نفسهم فيه او حابين يجربه بأعلي جودة ومظبوط علي الشعرة .

تقدر تختار الصنف اللي نفسك فيه او حابب تجربة من خلال اللينك ده: bit.ly/3N2mS0L

هتلاقي منتجات كتير مشهورة في تركية، سوريا وفرنسا وغيرهم.

يلا زور موقعنا وأطلب وهنوصل ليك الأوردر خلال ساعتين  او تقدر تختار اليوم والميعاد اللي حابب إننا نوصل الاوردر فيه.

close سلة التسوق 0
الأجمالي
EGP0.00
50 EGP الحد الادني للطلب
Promo Icon هل لديك بروموكود ؟
  • لا توجد منتجات بسلة التسوق