1 فبراير، 2024

أكتشف طرقتين جداد لذاذ أكثر للأستمتاع بتشوروز المفضل ليك

عبد الرحيم قويدر بيقدم أيس كريم أوعلبة بصوصات لذيذة من التشوروز

تعرف إنك كل المدة دي كنت بتستمتع بيه بطريقة تقليدية وإن في طريقة ألذ؟

التشوروزمن أكتر الحلويات اللي مع مرور الوقت بقت أساسية في كل تجمعات عائلية ، مناسبات او حتي لمة أصحاب، وده بيرجع لأكتر من سبب، زي مثلا إنه خفيف وهش وغني بنكهة السكر والقرفة اللذاذ بالإضافة إلي الصوصات اللي بتقدم معاة وبضيف له نكهة فريدة، وعلي الرغم إنه أصبح مع مرور الوقت محبوب من جميع الإعمار وبقي الأكثر مبيعا في كثير من الإماكن في مصر، ألأ ان الكثير ميعرفوش قصتة، في البلوج هنتعرف سويا علي إيه هو ويا تري من اي بلد؟

قصة التشوروز ببساطة:

التشوروز هو واحد من أشهر الحلويات الفرنسية التقليدية مثل الأكلير، الكرواسون والميل فاي، والشتوروز بيرجع للقرن السابع عشر، وهو عبارة عن عجينة تشبهة بلح الشام ويقلي في الزيت ويضع في سكر وقرفة اول ما يطلع من الزيت وبيقدم مع صوص الشوكولاته ولكن مع مرور الوقت بيقدم مع أكثر من صوص علي حسب الرغبة زي صوص اللوتس، الشوكولاته البيضاء وغيرهم من أطيب الصوصات.

طب يا تري في طرق لذيذة ممكن نستمتع  بيها غير الطريقة التقليدية؟

في الحقيقة أة ويلا نتعرف سوا:
  • حشو التشوروز بالكريمة  مع قطع من الفواكهة الطازجة للمسة صحية ولذيذة
  • تقطيعه إلي قطع ثم وضع القليل من اللبن حتي يصبح كا الكيك ومن ثم وضع القليل من صوص الشوكولاته حتي يصبح كرة  ويقدم مع اي صوص علي حسب الرغبة
  • يمكن تقديمة بجانب القهوة بالأخص للمسة لذيذة مليئة بمزيج من النكهات

وبعد ما اتعرفنا علي قصة واحد من أشهر الحلويات في مصر، تعالوا نتعرف علي ألذ طرق للأستمتاع بالتشوروز من عبد الرحيم قويدر:

تشوروز بوكس:

نبدأ ببوكس السعادة واللي ممكن تسمية بقلب بوكس السعادة ودة لأنه مكون من تشوروز مقلي وطازج يوم بيوم مع 3 صوصات لذاذ وهم صوص النوتيلا، اللوتس والكراميل، والبوكس بيعتبر إختيار لذيذ لتجمعات الأصدقاء، او في العزومات.

تشوروز

 

إختراعات عبد الرحيم قويدر موقفتش لغاية كدة لا بنقدم إختراع صعب يتقاوم وهو:

آيس كريم تشوروز:

هو يعتبر من ألذ الإختراعات اللي ممكن تجربها، ميكس لذيذ وغريب ما بين نكهة الآيس كريم الطازج مع  قطع من التشوروز الفريدة، إختيار لا ينسي  لمحبي الآيس كريم.

في النهاية التشوروز من ألذ الإختيارات اللي ممكن تستمتع بها في أكثر من مكان وبأكثر من طريقة، وفي عبد الرحيم قويدر بنقدمه بألذ طريقتين إختار منهم الأنسب إلي ذوقك،

زور موقعنا الأونلاين دلوقتي وأستمتع به علي طرقتك او ممكن تهادي بيه اللي بتحبهم.

ولو ملكش في الأونلاين تقدر تزور أقرب فرع ليك، هتلاقي عبد الرحيم قويدر حواليك في أكثر من 20 فرع ما بين القاهرة، الأسكندريه، بورسعيد والمنصورة.

وكمان هتلاقي  عبد الرحيم قويدر في كارفور،

يعني وأنت بتكمل اللي ناقص بيتك تقدر تستمتع بحلويات عبد الرحيم اللذيذة بين الشرقي والغربي والأيس كريم، بالإضافة إلي الألبان والسيلزون.

close سلة التسوق 0
الأجمالي
EGP0.00
50 EGP الحد الادني للطلب
Promo Icon هل لديك بروموكود ؟
  • لا توجد منتجات بسلة التسوق